Bagaimana Nak Membuatkan RM 130 Menjadi RM 600,000

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca…

Soalan saya hari ini…apakah yang anda boleh lakukan dengan wang yang bernilai RM 130? Berapa helai baju yang anda boleh beli? xpun, berapa banyak makeup MAC yang anda boleh dapat? @ mungkin anda boleh menggunakan RM 130 tersebut untuk membeli makanan yang agak extraordinary daripada biasa…Al-maklumlah, rakyat Malaysia kan suka berbelanja…..
Ok…lupakan tentang berbelanja…Saya cuma nak share bagaimana kita boleh buatkan nilai RM 130 kita menjadi nilai RM 600,000? Saya mempunyai 2 situasi di sini…Saya tidak akan membelanjakan RM 130 ini, tetapi saya akan simpan nilai ini untuk mendapatkan nilai yang lebih besar.
Situasi Pertama
Dengan RM 130 yang saya simpan pada setiap bulan, saya dapat medical card yang di dalamnya terdapat banyak manfaat yang antaranya bernilai RM 600,000. Antaranya ialah :
1) had tahunan medical card yang bernilai RM 60,000
2) had pesakit luar akibat kemalangan yang bernilai RM 2,000
3) had keseluruhan bernilai RM 600,000
4) Elaun hospital sekiranya admit di hospital kerajaan yang bernilai RM 50
5) pampasan kematian bernilai RM 12,000
6) Pampasan kematian kemalangan yang bernilai RM 22,000
7) Manfaat simpanan percuma sehingga saya berumur 99 tahun
8) Manfaat pengebumian yang bernilai RM 2,000
Yang lagi menarik, had tahunan medical card saya akan meningkat sehingga RM 6,000 setiap 3 tahun jika saya tidak membuat tuntutan.
Situasi 2
Mungkin saya tak berminat nak mendapatkan manfaat medical card dengan simpanan RM 130 tersebut. Tetapi, saya inginkan gaji setiap bulan yang bernilai RM 2000 dengan simpanan yang telah saya lakukan sekiranya nanti saya dah tak berupaya untuk bekerja. Apakah manfaat lain selain daripada pilihan medical card?
1)  RM 50,000 cash sekiranya berlaku kematian @ lumpuh
2) RM 24,000 setahun bersamaan dengan Rm 2,000 sebulan sekiranya cacat kekal @ lumpuh
3) RM 20,000 untuk penyakit pada peringkat awal
4) RM 20,000 untuk penyakit pada peringkat akhir
5) RM 20,000 untuk cacat kekal akibat kemalangan
6) RM 100 untuk sehari di wad
7) RM 31,200 simpanan yang boleh dikeluarkan apabila genap 20 tahun simpanan
8) RM 2,000 untuk perbelanjaan pengebumian
9) Simpanan percuma sehingga umur 99 tahun sekiranya berlaku lumpuh

Jadi, saya dapat pilih 2 pakej dengan hanya menyimpan RM 130 sebulan…Bukan tak sayang duit, tapi sebab sayanglah saya menyimpan…baju anytime boleh beli, tapi untuk coverage kalau jadi apa2 kat saya macam accident ke, lumpuh, sakit….duit nilah yang akan saya pakai mungkin sehingga saya menghembuskan nafas yang terakhir. Even, kalau saya pergi dulu…saya tetap boleh meninggalkan sedikit harta untuk kegunaan anak saya untuk belajar dan meneruskan kehidupan…janganlah rasa tak berbaloi untuk menyimpan..dengan simpananlah anda mampu mendapat kehidupan yang lebih bermakna…dunia hanya di hujung jari sahaja……search and make a decision…

Credit 2:- http://wangdantakaful.blogspot.com/2012/04/bagaimana-nak-membuatkan-rm-100-menjadi.html.

Ingatlah..jangka hayat kita semakin berkurang, seharian kita terdedah kepada bahaya dan risiko walaupun ditempat yang paling selamat. Jika kita seorang bertanggungjawab kita tidak mahu membebankan diri, keluarga dan masyarakat ketika kita hidup atau meninggal dunia. Begitu juga orang yang kita sayangi, mereka juga memerlukan perlindungan supaya tidak membebankan kita di kemudian hari. Oleh itu, perlindungan diri, pengurusan kewangan, pengurusan harta dan hutang amat penting kepada setiap insan yang bernama manusia, dan ini semua, ditunjangi oleh pengurusan risiko.

Perlu diingat, risiko dan hutang perlu DIURUS, bukan DIHINDAR, bukan sahaja dalam pelaburan, bahkan dalam apa jua konteks dalam aspek kehidupan, ianya memerlukan pengurusan risiko.

Bagi mengurus risiko, kami di Takaful Great Eastern menyediakan plan perlindungan diri, keluarga dan kekayaan anda..Anda hanya perlu memiliki polisi perlindungan tersebut supaya wang pelaburan atau kekayaan anda dapat disalurkan kepada pewaris anda dan anda boleh pergi dengan aman (tidak terbelenggu dengan hutang). Tetapi jika tiada apa-apa berlaku kepada anda…anda masih mendapat balik duit yang anda bayar kepada Takaful Great Eastern tersebut sebagai wang simpanan hari tua.. pencen anda.
Bertindaklah sekarang, miliki polisi takaful anda sebelum terlambat…
Klik di bawah untuk menerima quotation secara percuma.
quotation (1)
By hazlyagensi